Kabalistyczna Szkoła Tarota dr JW Suligi – Filia we Wrocławiu

Kiedy:
27 kwiecień 2019@10:00 – 15:00
2019-04-27T10:00:00+02:00
2019-04-27T15:00:00+02:00
Gdzie:
CZYTANKOWA 13
51-173 Wrocław
Kontakt:
ARLETTA SADOWSKA
601448098

 Kabalistyczna Szkoła Tarota                                            dr Jana W. Suligi

Edycja Pierwsza ( styczeń – czerwiec 2019 r. )

ZAJĘCIA
Zajęcia w Filii Szkoły we Wrocławiu
odbywają się w weekend, raz w miesiącu

W sobotę trwają od godz. 10.00 do godz. 18.00, z przerwą obiadową.
W niedzielę – od godz. 10.00 do godz. 15.00
Uczestnicy ( alumni ) otrzymują materiały pomocne w nauce ( poza kartami )
Do nauki potrzebne są dwie talie kart:
Tarot Marsylski ( wersja Nicolas Conver ) do poznania jego kabalistycznego kodu oraz ezoterycznej, wyrosłej z tradycji Bractwa Różokrzyża symboliki tarota
Tarot Rider-Waite – do dywinacji i poznania kabalistycznej symboliki tarota w tradycji Hermetycznego Zakonu Złotego Brzasku.
Można przynieść też używane przez siebie talie tarota. Mogą się one przydać, zwłaszcza na początku nauki.

OPŁATY
Koszt sześciu zjazdów ( opłata z góry za 6 zjazdów ) – 2400 zł.
Koszt sześciu zjazdów ( opłata z góry za 3 zjazdy ) – 1300 x 2 = 2600 zł za sześć zjazdów
Koszt za każdy zjazd – 500 zł.
Opłaty trzeba wnosić na konto:
ING Bank Śląski S.A. 65 1050 1025 1000 0090 7369 5430
w treści przelewu należy wpisać „Kabalistyczna Szkoła Tarota Wrocław”
TERMINY PŁATNOŚCI
Miesiąc przed rozpoczęciem zajęć
Pierwszeństwo w zapisach mają te osoby, które opłacą z góry za całość lub połowę semestru.
Osoby te są wpisane na Listę Główną w kolejności:
a/ opłacający całość b/ opłacający połowę
Opłacający połowę semestru podpisują List Cedaki zobowiązujący ich do zapłaty za druga połowę semestru nawet jeśli z niego zrezygnują lub nie będą mogli uczestniczyć w zajęciach z przyczyn losowych
W przypadku, gdy lista ta przekroczy maksymalną ilość słuchaczy Szkoły, pierwszeństwo mają osoby, które opłaciły za całość nauki.
Opłacający jeden zjazd są wpisywani na Listę Rezerwową.
Osoby z tej listy stają się słuchaczami Szkoły tylko w przypadku,
gdy ilość uczestników z Listy Głównej będzie niższa niż 10 osób.
Osoby te podpisują List Cedaki, w którym zobowiązują się do zapłaty za następne zajęcia nawet jeśli z nich zrezygnują lub
z przyczyn losowych nie będą mogły w nich uczestniczyć
W przypadku dokonania wpłaty, a potem rezygnacji z nauki wpłata nie ulega zwrotowi.

CO DALEJ? 
Po podjęciu decyzji uczestnictwa w nauce Kabalistycznej Szkoły Tarota należy przesłać mailem:
1/ informację o dokonanym przelewie
2/ informację o sobie: imię, nazwisko, data urodzenia, miejscowość zamieszkania, nr telefonu kontaktowego, adres mailowy
3/ własnymi słowami zadeklarować chęć uczestnictwa w zajęciach Szkoły
Po stwierdzeniu wpłaty i przesłaniu tych informacji oraz deklaracji uczestnictwa osoby te zostają zapisane na jedną z dwóch list uczestników Kabalistycznej Szkoły Tarota.
Dwa tygodnie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć słuchacze Szkoły otrzymają mailowe potwierdzenie, że grupa się zebrała
i zajęcia się odbywają. Do informacji dołączone będą materiały szkoleniowe, które należy sobie wydrukować.
W przypadku nie zebrania odpowiedniej ilości uczestników nauki
w siedzibie głównej Szkoły lub jej Filii, słuchacz ma możliwość uczestnictwa w nauce tam, gdzie grupa się zebrała lub podjęcia nauki indywidualnej, a jeśli nie wyrazi na to zgody otrzymuje zwrot swej wpłaty

TERMINY ZJAZDÓW

FILIA KABALISTYCZNEJ SZKOŁY TAROTA
WROCŁAW, ul. Czytankowa 13

Zjazd pierwszy 26-27.01.2019 r.
Zjazd drugi 02-03.02.2019 r.
Zjazd trzeci 30-31.03.2019 r.
Zjazd czwarty 27-28.04.2019 r.
Zjazd piąty 18-19.05.2019 r.
Zjazd szósty 29-30.06.2019 r.

PROGRAM KABALISTYCZNEJ SZKOŁY TAROTA

ZJAZD I
Wprowadzenie
Tarot i kabała, wzajemne związki
Kabała mistyczna i praktyczna (magiczna)
Tarot jako księga poznania sekretów Makro i Mikrokosmosu
i narzędzie służące do moderowania wewnętrznej przemiany człowieka
Ezoteryczna ( kabalistyczna ), inicjacyjna i dywinacyjna funkcja tarota
Pochodzenie tarota
Historia, ikonografia, pochodzenie kart do gry
Pojawienie się tarota jako kart służących do uprawiania hazardu ( gra w ronfę )
Najważniejsze cechy kart tarota
Struktura tarota, jego najstarsze typy
Odmiany i rodzaje tarotów współczesnych
Tarot jako system matematyczny – jego wewnętrzna i zewnętrzna struktura
Charakterystyka gry z użyciem kart tarota i rola karty zerowej
(Głupiec )
Ezoteryczne korzenie Tarota (1)
Związki tarota ze sztuką pamięci (na przykładzie „tarota Mantegny”)
Tarot a opowieści o świętym Graalu.
Wpływ ezoterycznego chrześcijaństwa na rozwój i charakter ikonografii tarota ( na przykładzie tarota marsylskiego )
Związki tarota z astrologią, hermetyzmem i alchemią.
Historia kartomancji
Geneza dywinacyjnej ( wróżebnej ) funkcji tarota ( wiek XV ).
Dalszy rozwój kartomancji (wiek XVI). Kartomancja na tle innych technik antycznych (oniromancja, krystalomancja itp.). Kartomancja zawodowa (wiek XVII – XVIII). Dalszy rozwój kartomancji. Kartomancja współczesna.
Dywinacyjna symbolika tarota (1)
Struktura Arkanów Wielkich ( kolejność kart w tarocie marsylskim
i tarocie Waite’a )
Wewnętrzna struktura Wielkich Wtajemniczeń ( karty osobowe, karty sytuacyjne, karty-transformacje )
Wróżebna i astrologiczna symbolika Wielkich Arkanów
Kartomancja
Psychologia i rodzaje prognostyki
Moralne aspekty dywinacji
Rodzaje zagrożeń i metody ich unikania
Podstawowe błędy w praktyce kartomanckiej
Podstawy kartomanckiego BHP
Typy i rodzaje rozkładów
Psychologia dywinacji, dywinacja jako usługa
Systemy i praktyki zabezpieczające osobę wróżącą i jej klient, etyka wróżbiarstwa, zasady rzetelności, wróżba jako przekaz, likwidowanie „implantów mentalnych”, początek i zakończenie praktyk mantycznych jako metoda zawiązywania i przecinania więzi z klientem
Zajęcia praktyczne ( techniki kartomancji )
Pięć „filarów” praktyki kartomanckiej: intuicja, wiedza, wyobraźnia, kreatywne myślenie, przekaz słowny
Wstępne czynności wróżebne
Omówienie i praktyczne wdrożenie siedmiu czynności wstępnych poprzedzających dywinację
Interpretacja – poszukiwanie klucza
Praktyczne zastosowanie pięciu „filarów” kartomancji
Ćwiczenia wróżebne ( rozkłady Karta Dnia, Jedno Pytanie, Rzut, Trzy Karty ).

ZJAZD II
Tarot i kabała (1)
Zarys historii kabały.
Podstawowe pojęcia, duchowość i ezoteryzm kabały.
Makro i mikrokosmiczna struktura Drzewa Życia
Związki tarota z kabalistycznym Drzewem Życia.
Tarot a hebrajskie litery.
Wielkie Arkana jako symbole hebrajskich liter w tradycjach francuskiej i angielskiej
Kabalistyczna i astrologiczna symbolika Wielkich Arkanów oraz hebrajskich liter ich związki z kabalistycznym Drzewem Życia
Ezoteryczne korzenie tarota (2)
Wpływ ezoterycznych nauk różokrzyżowców na uformowanie
się tarota
Dalsze dzieje tarota – uformowanie się francuskiej tradycji ezoterycznej
Tradycja angielska – powstanie Hermetycznego Zakonu Złotego Brzasku
System inicjacyjny w Zakonie Złotego Brzasku
Tarot jako narzędzie magiczne – rola kabały praktycznej w systemie Złotego Brzasku.
Dywinacyjna symbolika tarota (2)
Podstawowa symbolika kolorów (dworów)
Wtajemniczenia Mniejsze – ich związki z kabałą praktyczną, magią, teurgią
Wróżebne i astrologiczne znaczenia asów
Mandala Głupca – jej wróżebny, magiczny i ezoteryczny sens
Alchemiczna, ezoteryczna i magiczna symbolika asów
Arkana Mniejsze – wróżebna symbolika dziewięciu kart-bram:
3 buław, 5 kielichów, 8 kielichów, 6 mieczy, 8 mieczy, asa denarów,
6 denarów, 9 denarów i 10 denarów
Wróżebna symbolika blotek czterech kolorów ( od dwójek do dziesiątek )
Wróżebna symbolika figur Mniejszych Wtajemniczeń
Zajęcia praktyczne ( techniki kartomancji )
Praktyczne zastosowanie systemu pytań i odpowiedzi, czyli nauka „rozmowy” z tarotem )
Ćwiczenia wróżebne ( rozkłady Wybór, Strzała )

ZJAZD III
Tarot i kabała (2)
Cztery światy Drzewa Życia
Kabalistyczna symbolika kart-bram i ich usytuowanie na Drzewie Życia
Kabalistyczna symbolika asów i ich związki czterema światami Drzewa Życia
Inicjacyjna droga Głupca
Ciąg kart Wielkich Arkanów jako opowieść o życiu i umieraniu
Ciąg kart Wielkich Arkanów jako opowieść o duchowej (inicjacyjnej) drodze człowieka
Kod tarota marsylskiego i opowieść o wędrówce Głupca
Charakterystyka kodu na przykładzie kart Głupiec, Mag, Papieżyca
Inicjacyjna droga Głupca ( Cesarzowa, Cesarz, Papież, Kochankowie, Rydwan )
Dwie opowieści o Głupcu w oparciu o ciąg tarota marsylskiego
i tarota Waite’a
Ciąg dalszy opowieści o Głupcu ( Sprawiedliwość, Eremita, Koło Fortuny, Moc, Wisielec, Śmierć, Umiarkowanie, Diabeł, Wieża, Gwiazda, Księżyc, Słońce, Sąd, Świat )
Zajęcia praktyczne ( techniki kartomancji )
Czas i miejsce w tarocie – ćwiczenia praktyczne
Ćwiczenia wróżebne ( rozkłady: Co w sercu pika, Randka, Okno, Kółeczko )

ZJAZD IV
Tarot i kabała (3)
Cztery Drzewa czterech światów jako jedno Drzewo
Poziom piąty Drzewa – Adam Kadmon
Głupiec/Świat jako obraz Adama Kadmona
Pięć poziomów duszy w nauce kabały i ich odniesienia do Drzewa Życia
Mandala Głupca – jej duchowy, mistyczny, magiczny i ezoteryczny sens
Alchemiczna, ezoteryczna i magiczna symbolika asów
Mandala Maga i jej symbolika
Arkana Mniejsze jako obraz czterech rodzajów duchowego rozwoju
i ich związek z czterema światami Drzewa Życia
Figury jako symbole czterech poziomów duchowego wtajemniczenia
Kabała praktyczna (1)
Rodzaje duchowych praktyk: magia, teurgia, gnoza, mistyka
Wtajemniczenia Mniejsze – ich związki z kabałą praktyczną, magią, teurgią
Magiczne zastosowanie tarota (podróże astralne, ewokacje duchowych istot, magia ceremonialna )
Wtajemniczenia Mniejsze i ich związek z anielskimi hierarchiami
Historia „buntu” aniołów i ich podział
Jasne i ciemne Drzewo Życia
Kabalistyczna angeologia i demonologia
Rola anielskich istot w rozwoju człowieka.
Zajęcia praktyczne ( techniki kartomancji )
Wprowadzenie do systemowego czytania rozkładów i szukania powiązań między kartami tarota
Ćwiczenia wróżebne ( rozkłady: Dwie drogi, Zakręt Życiowy A, Zakręt Życiowy B )

ZJAZD V
Kabała mistyczna
Kabała żydowska – kabała chrześcijańska (hermetyczna)
Różnice między kabałą żydowską a chrześcijańską
Wizja świata w świetle kabały.
Kabała żydowska – wizja Boga Jedynego
Niewymawialne Imię Boga, imię człowieka
Genesis – Przymierze pierwotne
Adam Pierwszy jako obraz i podobieństwo Boga
Kabała praktyczna (2)
Wielkie Arkana i ich odzwierciedlenie w kabalistycznych systemach gematrycznych ( wartości liczbowych hebrajskich liter )
Gematryczny system prosty i odwrócony ( athbasz )
Zastosowanie obu systemów w magii i teurgii tarotowej
Kartomancja kabalistyczna (1)
System gematrii tarota a dywinacja
Zastosowanie systemu gematrii do wiązania kart ze sobą
System literowo-liczbowy tarota i jego dywinacyjne wykorzystanie
System liczbowo-literowy w tarocie i jego zastosowanie w odniesieniu do imion, nazw, numeru peselu, regonu, daty urodzenia itp.
Zajęcia praktyczne ( techniki kartomancji )
Wprowadzenie do zagadnienia rozkładów problemowych
Ćwiczenia wróżebne z zastosowaniem systemu literowo-liczbowego tarota
Ćwiczenia wróżebne rozkładów problemowych: Imię/Nazwa, Problem, Widzę ciebie…, Oko Horusa.

ZJAZD VI
Kabała mistyczna (2)
Adam i Ewa – pierwsze rozdzielenie.
Drzewo Poznania i Drzewo Życia.
Grzech Ewy, grzech Adama.
Czyn tikkun (czyn przywracający harmonię świata).
Człowiek w świetle kabały żydowskiej.
Rola zasługi ( micwy ) i łaski w procesie duchowej transformacji człowieka
Duchowa istota Dekalogu.
Dekalog i Drzewo Życia.
Kabała praktyczna (3)
Czym jest imię? Matryca imienia boskiego i ludzkiego.
Hebrajskie litery – zapis „DNA jaźni”.
Przodkowie, kwestia karmy rodzinnej/rodowej – dziedziczenie wzorców, klątwy, zakodowane wzorce, związki z astralnymi bytami („bogami”).
Matryce imion, nazwisk, przydomków.
Imię jako matryca duszy.
Nazwisko jako matryca ciała.
Nazwa jako matryca ducha.
Kartomancja kabalistyczna (2)
Kabalistyczny system powiązań znaczeniowych Wielkich i Małych Arkanów
Praktyczne zastosowanie kabalistycznego systemu powiązań kart tarota
Zajęcia praktyczne ( techniki kartomancji )
Odczytywanie matrycy imienia i wgląd w jego energetykę w oparciu o tarotową gematrię oraz inne systemy powiązań kart tarota.
Ćwiczenia wróżebne z zastosowaniem problemowych rozkładów: Drzewo Życia, Trzy poziomy karmy, Pamięć wcieleń, Twoje duchowe imię
Zakończenie rocznej nauki w Kabalistycznej Szkole Tarota
Podsumowanie
Rozdanie dyplomów

O mnie i o tym czym się zajmuję

Nazywam się Jan Witold Suliga. Z wykształcenia jestem antropologiem kultury, doktorantem Ranchi University w Indiach,
z zawodu – wróżbitą, terapeutą i nauczycielem. Moją największą pasją są tarot i kabała, którymi zajmuję się od ponad ćwierćwiecza. Równie długo wróżę tarotem, gdyż jest on doskonałym narzędziem umożliwiającym dokonanie wglądu w duszę i przyszłość człowieka. Moja książka „Tarot. Karty, które wróżą” była pierwszą, oficjalnie wydaną w Polsce publikacją na temat tarota. Jestem autorem wielu innych książek i publikacji poświęconych tarotowi, kabale, angelologii, wierzeniom Słowian, ezoterycznym tradycjom Europy itp. Będąc z powołania nauczycielem lubię dzielić się swoją wiedzą
i duchowymi doświadczeniami. Dlatego założyłem Kabalistyczną Szkołę Tarota, prowadzę kursy i lekcje indywidualne dotyczące metod i technik wróżenia tarotem, symboliki tarota, duchowego bhp, mistycznej kabały i innych zagadnień. Jestem również terapeutą, specjalizującym się w terapii uzależnień duchowych, DDA, DDD, zaś opracowana przeze mnie terapia Mandala Duszy stanowi kwintesencję mych duchowych i życiowych doświadczeń.
Doradztwo

KONTAKT

Zgłoszenia, deklaracje, noclegi, sprawy organizacyjne Filia Szkoły Tarota we Wrocławiu:
Arletta Sadowska
Kom. 601 448098
email: arlicentrum@life.pl